سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گرانترین شهر های دنیا

شما در کدام شهر دوست دارید زندگی کنید؟


گرانترین یا ارزانترین


براساس آخرین تحقیق هزینه ی زندگی  از "مرکر" مسکو برای سومین سال پیاپی گرانترین شهر جهان لقب گرفت . توکیو در مقام دوم در حالی که دو پله بالا آمده بود ، لندن یک پله پایین رفت و در مقام سوم قرار گرفت.این در حالی است که یکی از شهرهای پاراگوئه برای شش سال پیاپی در رتبه ی آخر(ارزانترین شهر دنیا) قرار می گیرد.


با وجود در نظر گرفتن امتیاز شهر اول(142.4) و شهر آخر(52.5) به نظر می رسد که فاصله بین گرانترین و ارزانترین شهر جهان در حال وسیعتر شدن است.



"از ایران فقط شهر تهران در بررسی  قرار داشت که در رتبه ی 74 قرار گرفت.البته در این معیارها پایین گرفتن در رتبه های پایین بهتر است و امیدواریم شهرهای ایران از جمله تهران، مشهد و ... را در آینده ی نه چندان دور در رتبه ها ی لایق این شهر ها  در رده بندی بهترین شهرهای جهان ببینیم."
بررسی "مرکر" 143 کشور در بین 6 قاره را شامل میشود ، که 200 آیتم در هر مکان  مد نظر قرار گرفته است .این موارد شامل مسکن ، حمل و نقل ، غذا ، پوشاک ، لوازم منزل و سرگرمی می شود.
این جامعترین بررسی هزینه های زندگی است و به شرکت های چند ملیتی و دولت ها این اجازه را می دهد تا تصمیمات لازم را در مورد برنامه های آتی خود بگیرند.
ترجمه: نجاتی         منبع:WwW.CityMayors.Com


          جدول امتیاز بندی گرانترین شهر ها...